Вхід на dnop.com.ua  
Авторизація для отримання повного доступу.


Служба охорони праці:


Внедрение электронной нормативной базы среди субъеков предпринимательства, предприятий, учреждений и организаций рекомендовано органами государственного надзора письмом Держгірпромнагляду № 03/3638 від 12.07.06.

Питання

(В. Бойко, інженер з охорони праці управління освіти, м. Первомайськ Миколаївської області)

З 1990 р. держава не фінансує виконання заходів протипожежного захисту будівель і споруд шкіл та дошкільних закладів. Через це в закладах освіти міста прийшли в непридатність пожежно-охоронна сигналізація, пожежні рукави, вогнегасники, не проводиться обробка дерев'яних конструкцій протипожежним покриттям. Чи має право інспектор з пожежної безпеки міської пожежної частини накладати грошові штрафи на директорів шкіл, завідувачів дитячими дошкільними закладами та їх завгоспів за наявність вищезазначених недоліків?

 

Відповідь

І. КРІСА, заступник начальника управління пожежної' профілактики ГУДПО МВС України

Згідно зі ст. 2 Закону «Про пожежну безпеку» забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором, і є складовою частиною виробничої та іншої діяльності посадових осіб, працівників підприємств, установ, організацій та підприємців. Ст. 5 цього ж Закону визначає обов'язки підприємств, установ та організацій щодо забезпечення пожежної безпеки. В ній зазначено, що власники підприємств, організацій та установ зобов'язані забезпечувати додержання протипожежних вимог стандартів, норм, правил, а також виконання вимог приписів і постанов органів державного пожежного нагляду. Статтею 223 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначаються посадові особи органів державного пожежного нагляду, які мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, невиконання приписів та постанов посадових осіб органів державного пожежного нагляду, відповідальність за які передбачено статтями 120, 175 та 188-8. Від імені органів державного пожежного нагляду розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право головні державні інспектори з пожежного нагляду центрального та територіальних органів держпожнагляду та їх заступники, а також головні державні інспектори з пожежного нагляду місцевих органів держпожнагляду, державні інспектори з пожежного нагляду центрального, територіальних та місцевих органів держпожнагляду. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 26 липня 1994 р. № 508 інспектор державного пожежного нагляду місцевого підрозділу пожежної охорони є за статусом державним інспектором з пожежного нагляду місцевого органу держпожнагляду і має право притягати до адміністративної відповідальності власників об'єктів, у тому числі й директорів шкіл, завідувачів дитячих дошкільних закладів та їх завгоспів за порушення чи невиконання встановлених законодавством вимог пожежної безпеки. Крім того, інспектор держпожнагляду має право у разі виявлення порушень правил пожежної безпеки, що створює загрозу виникнення пожежі або перешкоджає її гасінню та евакуації людей, невиконання протипожежних заходів припиняти чи забороняти роботу виробничих дільниць і агрегатів, експлуатацію окремих приміщень, опалювальних приладів, дільниць електромережі, проведення пожежонебезпечних робіт, дію виданих на право проведення таких робіт дозволів тощо.

 

 

Попереднє питання: «Працівники органів Держпожнагляду наполягають, щоб обробку антипіренами дерев'яних конструкцій наших об'єктів проводила підрядна організація, котра має ліцензію на виконання таких робіт. Чи може наш, ремонтно-будівельний цех, який має висококваліфікованих фахівців, проводити обробку антипіренами дерев'яних конструкцій на об'єктах нашої організації, використовуючи відповідні суміші, без наявності ліцензії на проведення вказаних робіт? »

 

Наступне питання: «У ст. 48 Закону «Про дорожній рух» однозначно визначено, що вимоги статті стосуються водіїв і посадових осіб органів Міністерства внутрішніх справ. Наказом Міністерства охорони здоров'я № 339 від 29.11.97 р. вимагається обов'язкова медична підготовка усіх водіїв за рахунок замовника. Чи правомірна зміна Міністерством охорони здоров'я трактування ст. 48 Закону, виданого Президентом України і введеного в дію постановою Верховної Ради України?»